۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

علل خشکی دهان

دهان خشک  در صورتی که عصبی، ناراحت و یا تحت فشار باشید بوججود می آید. اما اگر برای مدت طولانی دهان خشک شود،  ناراحت کننده است و می تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد.خشکی دهان یک بخش طبیعی پیری نیست. علل عبارتند از بعضی از داروها، اشعه درمانی، شیمی درمانی، و آسیب های عصبی. بیماری های غدد بزاقی، سندرم شوگرن، HIV / AIDS، و دیابت نیز می تواند موجب خشکی دهان شود. درمان بستگی به علت آن دارد. چیزهایی که شما می توانید انجام دهید عبارتند از جرعه جرعه آب نوشیدن، اجتناب از نوشیدنی های حاوی کافئین، تنباکو و الکل، و آدامس بدون قند یا مکیدن آب نبات بدون قند  است.

مشکلات خواب

مشکلات خواب بسیار شایع است. حدود 25 درصد از کودکان سالم زیر سن 18 سالگی مشکلات خواب دارند و 80 درصد از نوجوانان خواب کافی ندارند.

همچنین بخوانید:

ممکن است یکی از علت های بی خوابی کودکان عدم تمرکز خواب باشد ،به این معنی که کودک مبتلا به ADHD باشد به معنی اختلال عدم توجه و عدم تمرکز که سبب اختلال خواب می گردد و فوق تخصص نوزادان با دارو های روانپزشکی و رفتار درمانی و بازی درمانی ،اختلالات خواب را درمان می کنند . در نتیجه اختلال خواب ارتباط قوی با اختلال تغذیه کودکان دارد ،اختلالات تغذیه ای نیز به دلیل عدم تمرکز در کودکان به وجود می آید که با کمک دارو درمانی و بازی درمانی قابل درمان می باشد .

 

منبع: alwayshealth

درمان خانگی شقاق مقعدی با تغذیه درست

یکی از مشکلات جدی که پس از یک دوره ی سخت یبوست برای هر فردی بوجود می آید شقاق است که دردی به مراتب سخت و دردناک و آزاردهنده است که به دنبال آن راهکارها و ترفندهای متفاوتی وجود دارد که ما در این صفحه به نکاتی جهت درمان خانگی شقاق مقعدی و چگونگی ذرمان در خانه آن میپردازیم .

انسولین در چه شرایطی فاسد میشود؟

 

انسولین یک ماده حساس به نور خورشید ، نورهای داخلی خانه و دمای بسیار پایین یا بسیار بالا می باشد. انسولین را می توان در دمای گرم و یا سرد استفاده کرد. سه کارخانه دارویی از انسولین در آمریکا اظهار داشته اند که داروهای انسولین باز نشده درون فریزر باید در دمای بین 36 تا 46 درجه فارنهایت یا 2 تا 8 درجه سلیسیوس نگهداری شوند. انسولین باز نشده در یخچال تا زمانی خوب کار می کند که تاریخ انقضا درج شده روی جعبه فرا نرسیده باشد که این تاریخ انقضا معمولا یک سال بعد از تاریخ خرید است اما حتما باید باز هم جعبه را چک کنید.

فواید خیار برای پوست صورت به همراه ماسک های آن


مواد طبیعی بهترین روش برای مقابله با مشکلات پوستی هستند. این روش بی خطر است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. خیار یک ماده بسیار مفید برای پوست می باشد و می تواند باعث درخشش پوست شما شود. عصاره خیار در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد و خواص آن برای پوست صورت ثابت شده است.